petak, 16. prosinca 2011.

Tomislav Domazet Lošo

Ne mogu ni smisliti naslov koji bi dobro opisao ovog divnog čovjeka pa ću jednostavno napisati Tomislav Domazet Lošo.  Neuobičajeno za hrvatske prilike, Lošo je već došao do važnih znanstvenih otkrića koja su prepoznata u svijetu te je objavio radove u najprestižnijim časopisima. Ovih dana opet imamo prilike čitati o novom sjajnom uspjehu našeg mladog znanstvenika. Tomislav je zajedno sa  prof.dr. Diethardom Tautzom(Max Planck Institut) objavio rad u Nature Genetics Reviewu o novom mehanizmu stvaranja gena pod nazivom: The evolutionary origin of orphan genes. Autori su pokazali da spontano stvaranje novih gena koji imaju potpuno jedinstvene sekvence, predstavlja mehanizam koji djeluje tijekom svih evolucijskih epoha i nije svojstven samo ranom nastanku života na Zemlji prije otprilike 3,5 milijarde godina (nešto više u NL.)

Više o Tomislavu Domazetu i njegovom dosadašnjem radu možete saznati iz priloga emisije Dobro je znati; prvi dio, drugi dio. Za posljednjeg Papinog posjeta imao je priliku i osobno upoznati Sv. Oca, o čemu je pričao sa njime i kakve je dojmove ostavio na njega možete saznati u nastavku;



Blog Tamo gdje je srce donosi zanimljivi intervju iz srpnja 2007. godine za ST News. Tomislav Domazet Lošo, mladi znanstvenik s instituta Ruđer Bošković, čije je znanstveno otkriće odjeknulo u svjetskim stručnim okvirima, govori o svojim splitskim danima, planovima te ciljevima u životu i karijeri.

U kojem ste kvartu odrasli i u koju školu ste išli?
Odrastao sam na Trsteniku. Završio sam tadašnji MIOC, danas matematičku gimnaziju.

Jeste li bili štreber?
Moglo bi se reći da sam u neku ruku bio štreber, iako moram priznati da nisam baš volio ići u školu. Bilo mi je teško jer sam imao osjećaj da tadašnji školski sustav nije bio dovoljno human. Iz ove perspektive čini mi se da je to bio sustav za generiranje strahova, a ne znanja. Toga sam svjestan danas.

Razmišljate li o povratku u Split?
Ta misao uvijek negdje čuči u glavi, ali kad imate obitelj, to traži puno kompromisa i usklađivanja da se tako nešto može ostvariti.

Koji su vam sljedeći planovi u karijeri?
Uskoro idem u Njemačku na "post doc" kod profesora Dietharda Tautza. Tamo ću na institutu proboraviti godinu dana, možda i duže. Trenutno me najviše zanima stalno radno mjesto, iako to u znanosti zapravo ne postoji dok ne postanete redovni profesor.

Kako provodite slobodno vrijeme?
Sa djecom, obitelji. Nekad malo trčim.

Koliko vremena provodite u laboratoriju?
Laboratorij traži kompletnog čovjeka. To nije običan posao. Pošto radim bioinformatiku, cijeli sam u tome.Kad nešto radim po kući, kad vozim automobil, razmišljam o poslu. Tada se, zapravo, rađaju najbolje ideje.

Ukratko, što ste to otkrili?
Otkrio sam novu metodu rekonstrukcije evolucijske povijesti - genomsku filostratigrafiju koja omogućava rekonstrukciju iz davnih evolucijskih događaja pomoću genetičkih informacija iz organizma. Svaki živi organizam nosi u sebi sliku o svom evolucijskom putu. Od postanka života do danas, u organizmu se nalazi informacija kako je evoluirao taj živi organizam. Prva filistratigrafijska mapa napravljena je na vinskoj mušici jer je to najproučavaniji genetički organizam.

Ljudi već govore " na čemu će Dalmatinac napraviti svjetsko otkriće nego na vinskoj mušici!"
Da, upravo tako.

Koji vam je životni cilj?
Pošto sam vjernik, životni cilj mi je da budem spašen, da me Isus Krist spasi. Ako budem ubrojen među spašenike, onda sam nešto postigao u životu. U usporedbi s tim sve drugo nije bitno. Važna je naravno i obitelj. Ako uspijem odgojiti djecu da budu ljudi i vjernici, onda sam nešto napravio. Posao mi je tek na trećem mjestu.

A cilj u karijeri?
Ne razmišljam o tome. Nekako mi se život odvija sam po sebi.

Imate li neki hobi?
Nemam. Zanima me sport, uglavnom plivanje i trčanje.

Kakvu glazbu slušate?
Kad sam bio srednjoškolac, slušao sam Pink Floyd, ali sam vremenom zaključio kako je najbolje da ne slušam ništa. Glazba mi odvlači pažnju od misli. Draža mi je tišina jer onda bolje čujem sebe.

Što čitate?
Čitam Biliju gotovo svakodnevno i neke duhovne knjige, duhovne vježbe. Zanimaju me kršćanski pisci.

Gledate li filmove?
Ne. Današnja filmska umjetnost nije vrijedna trošenja sati jer ima puno vrjednijih sadržaja od toga.


Sjajna razmišljanja Tomislava Domazeta, vjerujem da nam svima može biti uzor, posebice mladima koji mogu pronaći nadahnuće u njegovim znanstvenim i ljudskim uspjesima,

Čestitke na još jednom uspjehu !
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularni postovi kroz zadnjih 7 dana

Unesite e-mail adresu ukoliko se želite pretplatiti na postove