Stranice

petak, 22. ožujka 2024.

Negativistička nevjerica kao odgovor na medijske manipulacije– OOD XI

Nakon što je objasnio tehnike manipulacije i očajavanje koje nam nude, BGC nudi rješenje;

Ukoliko ne želimo očajavati, u eri inverzije, nije dovoljno "nevjerovati" medijima. Potrebno je imati "negativistički" stav; vjerovati suprotno.

Negativizam je psihološki opis ponašanje koji je prisutan kod malene djece ili pacijenata sa katatonijom. Refleksivno, i bez razmišljanja, čine suprotno onome što im se kaže.

Ukoliko želite izbjeći masovnim medijima, trebate imati sličan negativistički stav, morate vjerovati suprotno onoj poruci koju pokušavaju promovirati. No, pitanje je što je točno "suprotno"...

Iako je većina medijskog sadržaja obična distrakcija; najvažnije, najutjecajnije, multinacionalne medijske priče – one priče koje traju danima i sveprisutne su – su primarno propaganda, Ljevičarskog tipa. Ako medijska priča nije, odnosno ako je ne mogu prikazati kao instrument Ljevičarske propagande, onda jednostavno neće biti bitna priča.

Ili ako je nešto već (slučajno) bitna priča, ali je ne mogu iskoristiti za Ljevičarsku agendu, onda je će je ubiti što je brže moguće; napustiti će je, iskriviti, zamijeniti nečim drugim ili će je prestati spominjati. (Primjerice prosvjedi koji nisu organizirani nego se spontano jave [poput žutih prsluka u Francuskoj].)

Moderni masovni mediji će pumpati samo zle stvari – stvari koje su destruktivne prema tradicionalnim vrijednostima (istini, ljepoti i – posebno – vrlinama.)

Iz perspektive masovnih medija, ono što je tradicionalno Dobro se predstavlja kao loše, i obrnuto.

Ljudi i događaji koje mediji predstavljaju kao Dobri su zapravo zli; a događaji i ljudi koje mediji predstavljaju kao zli su obično (iako ne uvijek) Dobri – a kada zli ljudi ili događaji nisu predstavljeno kao Dobri, onda ih se osuđuje kao zle, ali iz pogrešnih razloga.

Isto tako, ako se istinski dobre stvari predstavljaju kao Dobre u Masovnim Medijima, onda će se raditi o tome da ih predstavljaju kao Dobre, ali iz pogrešnih razloga.

Dakle, proizvod suvremenih internacionalnih masovnih medija se sastoji od četiri kategorije:

  1. Dobro predstavljeno kao Zlo
  2. Zlo predstavljeno kao Dobro

(Radi se o običnoj inverziji)
  1. Dobro predstavljeno kao Dobro iz krivih razloga
  2. Zlo predstavljeno kao Zlo iz krivih razloga

(Radi se o ekplanatarnoj inverziji – inverziji objašnjenja.)

Navedene četiri kategorije, koje možemo opisati kao obične inverzije ili inverzije objašnjenja, opisuju sve trajne i utjecajne priče Masovnih medija.

Prema tome, oni koji se žele osloboditi Masovnih medija moraju ih (I) izbjegavati koliko god je to moguće, i (II) moraju razviti automatski negativistički stav prema onome što Mediji promiču.

Obično je dovoljno nevjerovati, jer mediji stalno generiraju mnoštvo lažnih priča.

Ne možete svaku pojedinačnu medijsku priču analizirati, ukoliko je potrebna preciznija reakcija, onda morate prepoznati o kakvoj se inverziji radi, običnoj ili inverziji objašnjenja odnosno postavljanje okvira.

Naravno, rijetko kad imate dovoljno vremena ili informacija da zaključite što je istina iza Medijskog izobličenja, pompe i zataškavanje. Osim toga, takvo zaključivanje zvuči, i lako postaje, teorija zavjera.

Zbog toga preporučujem običnu negativističku nevjericu. To je dovoljno.


PS

Ne znam kako odgovoriti na sve medijske manipulacije, ali korisno primjećeno.

Ne radi se samo o tome da će mediji prikazivati (I) neko zlo kao dobro, odnosno (II) neko dobro kao zlo, nego će ponekad prikazivati (III) neko zlo kao zlo, ali iz pogrešnih razloga; i prikazivati će (IV) neko dobro kao dobro, ali iz krivih razloga odnosno uz pogrešno objašnjenje.

Mediji sve češće promoviraju potpuno inverzuju dobra i zla (npr. u moralnim pitanjima); Ipak, ponekad će pohvaliti dobro kao dobro, ali tek kao dio neke šire priče, kao navodni kontrast ili nešto slično, kao nešto što u konačnici dovodi do inverzije dobra i zla.

Ponekad će se u svemu tome pozivati na (kršćanske) vrline, i takve vrline stvarno imaju veze s temama o kojima govore, ali isto tako postoji prioritiziranje vrlina.

Možda se njegova preporuka za "negativistički" pristup praćenju medijima čini pretjeranom, ali morate priznati da je teško ne razviti nešto slično kada počnete prepoznavati medijske manipulacije (ili barem pristranosti) u svakom izvještavanju.