Argument za pobačaj kojeg često
čujemo je tzv. Argument Ženinog Tijela. [eng. Woman's Body
Argument]. Pokazat ću da nije racionalno uvjerljiv. Argument je
sljedeći;
1. Fetus je dio ženina tijela.
2. Žena ima pravo činiti što god želi sa bilo kojim dijelom svoga tijela.Stoga3. Žena ima pravo čini sa fetusom što god želi, uključujući i njegovo ubojstvo.
Da bi ovaj argument bio valjan, "dio"
se mora koristiti u istom smislu u obje premise. Ukoliko to nije
slučaj, argument propada zbog užasne zablude učetvorenja pojmova, quaternio terminorum. Postoje dvije mogućnosti. "Dio"
se može shvatiti u širem smislu što uključuje i fetus, ili u užem
smislu koji će ga isključivati.
>> Ako se "dio" shvati u
širem smislu onda je (1) neprigovorljivo točna. Sigurno je da
postoji širi smisao značenja "dijela" prema kojem je
fetus dio tijela svoje majke. Ali u tom slučaju se (2) opravdano
odbacuje. Pobačaj (relevantno) nije kao liposukcija. Žena ima pravo
ukloniti neželjeno salo na svom tijelu kroz liposukciju, takvo salo
je dio njena tijela; Ali fetus koji raste unutar nje nije dio u istom
smislu: radi se o odvojenom individualnom životu. Dakle argument
nije uvjerljiv. Premisu (2) je opravdanije odbaciti nego prihvatiti.
Zapravo, može se reći da argument u premisi (2) pretpostavlja ono
što želi pokazati (petitio principii) jer ne možete znati da je
(2) točno bez da znate kako je (3) točno.
>> Ako se, s druge strane, "dio"
shvati u užem smislu koji isključuje fetus, onda je možda (2)
prihvatljivo, ali je (1) sigurno pogrešno: fetus očito nije dio
ženina tijela u užem smislu "dijela". (Napisao sam
"možda je (2) prihvatljivo" jer se može tvrditi da (2)
nije prihvatljivo; ženino tijelo je neodgovarajući dio njena
tijela; stoga ako žena ima pravo činiti što god želi sa svojim
tijelom, onda ima pravo ubiti svoje tijelo tako što će ga
primjerice raznijeti. Ukoliko imate dobar razlog za odbacivanje
samoubojstva, onda imate dobar razlog za odbacivanje (2) čak i onda
kada se "dio" uzima u užem smislu. Čak i ako zamijenimo
"odgovarajući dio" za "dio" u izvornom
argumentu, još uvijek nije točno da žena ima pravo činiti što
god želi sa bilo kojim odgovarajuće uskim dijelom svoga tijela.
Nema pravo izrezati svoje srce jer bi to dovelo do njene smrti.)
Dakle moj zaključak je kako Argument
Ženina Tijela nije racionalno uvjerljiv. Doista, može ga se lagano
"preokrenuti" bez ikakve povrede logike.
1. Fetus je (širi) dio ženina tijela.
~3. Žena nema pravo činiti što god želi sa fetusom.Stoga~2. Neki (širi) dijelovi ženina tijela su takvi da nema pravo činiti što god želi s njima.
"Preokrenuti" i argument "u
napred" poništavaju jedan drugoga. To pokazuje kako nijedan sam
po sebi nije racionalno uvjerljiv.
Izvorni post The Woman's Body Argument, autor je filozof Vallicella.