Stranice

ponedjeljak, 23. studenoga 2015.

Zašto liberalni kršćani ne priznaju da razaraju svoje crkve?

Liberali su kroz nekoliko posljednjih generacija zadominirali svim glavnim kršćanskim denominacijama; i sve te zajednice su doživjeli pad. Najliberalniji dijelovi tih denominacija su doživjeli najbrže propadanje. Vrlo često najkonzervativniji dijelovi crkvi su rasli, a većina liberalnih dijelova je propala.

Na vrlo očiti način; čini se barem uvjerljivim tvrditi da je liberalizam bio loš za kršćanske crkve, i da je značajno (iako ne potpuno) odgovoran za njihovu smrt.

Liberali bi se mogli barem pozabaviti tom hipotezom; Ili bi barem mogli priznati istinitost tvrdnje, ali reći da je liberalizacija bila nužna; ili bi mogli priznati da je liberalizacija dovela do krakotrajnog pada, ali će dugoročno uslijediti oživljavanje... ali ne.

Liberalni kršćani nisu nikada – koliko sam upoznat – niti priznali da postoji izravna i potencijalno značajna korelacija između liberalizacije i propadanja.

Primjerice zagovornici žena svećenica, ili biskupica, nikada ozbiljno ne uzimaju u obzir snažno dokazanu hipotezu da bi takva promjena, na temelju značajnog iskustva, gotovo sigurno dovela do propadanja te denominacije?

(Naravno, netko je negdje možda rekao nešto takvog; ali nisam nikada vidio da se o toj hipotezi raspravlja u stotinama tisuća riječi kojima se zagovara liberalizacije bilo specifične denominacije ili kršćanstva općenito.)

Zašto je to tako? Radi li se o običnom nepoznavanju korelacije? Možda, ali ako je to slučaj, neznanje bi bilo željno – dakle ne i stvarno. Ili se radi o običnom nepoštenju? Znaju li oni da liberalizam ubija njihove crkve – ali negiraju činjenicu zato jer žele da se liberalizam nastavi?

Da, mislim da se radi o tome.

A to bi značilo da liberalni kršćani, koji dominiraju svim glavnim crkvama, objektivno vrednuju liberalizam više od svojih crkvi – interpretacija koja se čine u skladu sa svim činjenicama.

Bruce G Charlton, I have never once... 
---
[...] naravno da oni vrednuju liberalizam više od kršćanstva, to pokazuje činjenica da liberalni kršćani uvijek redefiniraju kršćanstvo kako bi bilo u skladu sa Ljevičarskom ideologijom, nikada obrnuto.
BGC

Neću valjda staviti prizor iz neke "liberalne" zajednice...
BGC komentira različite "kršćanske zajednice" i upotrebljava pojam liberalnog.
Ipak, angloamerička podjela na liberale-konzervativce pripada politici, a 
podjela tradicionalisti-progresivci pripada kulturi. Bitno je pitanje 
pravovjerja-
krivovjera. Ne znam koliki je doseg BGC-ove uporabe pojma "liberalnog", ali
neke od stvari koje nabraja spadaju u krivovjere.