U Why Did LiberalHumanism Fail? R. Hittinger piše o liberalnom humanizmu i Dawsonu (koji je još 1932. smatrao da je liberalni humanizam na samrti), izdvajam;
Liberalizam je doživio dvostruku
krizu. S jedne strane, u ratu je s religijom iz koje je proizašao, i
ne samo da nije u stanju shvatiti vlastitu povijest, nego je zbunjen
"naravnom" duhovnošću čovjeka. S druge strane, mrska mu
je scijentistička racionalnost kojoj je dao kulturnu važnost.
Naprotiv objavljene religije, humanizam se arogantno poziva na
autonomiju ljudske racionalnosti, a naprotiv znanosti igra ulogu
skeptika i negatora. Odvojivši vjeru od razuma, oboje mu je
nepodnošljivo. Liberalni humanizam postao je enigma samome sebi.
[...] Ipak, onaj tko čita Dawsonovu
knjigu pedeset godina kasnije može posumnjati u to da je suvremeno
kršćanstvo spremno popraviti štetu liberalnog humanizma. Dawson je
vjerovao da samo Katoličanstvo ima potrebne resurse. U Christianity
and the New Age zapisuje da su se civilizirani svjetovi oslanjali
na "metafizičke temelje", a ako njih uklonimo
nestaje i moralni poredak. Poput mnogih drugih katoličkih
intelektualaca svoje generacije, vjerovao je da metafizika
Katoličanstva (ne samo kao formule u skolastičkim udžbenicima
nego kao filozofija u punom smislu) razlikuje Katoličanstvo od
dugih vrsta kršćanstva. Upravo zbog te metafizike Katoličanstvo je
sposobno obnoviti kulturu.
[...] Bilo bi zanimljivo čuti što bi
Dawson mislio o protekla dva desetljeća Katoličanstva, tijekom
kojih je tradicionalna metafizika praktički napuštena u korist
onoga što bi mogli nazvati "egzistencijalističkim
biblicizmom." Ne iznenađuje da je moralni red Katoličanstva
i sam propao. Je li katoličanstvo postalo primitivna religija? Za
Dawsonovu generaciju problem je bio ad extram, kako
intelektualne i vjerske resurse Katoličanstva iznijeti u dekadentnoj
kulturi Zapada – kultura koja je unatoč izgubljenosti
promatrana kao duhovno dijete. Drugi Vatikanski Koncil je
osmišljen, između ostalog, s misionarskim zadatkom povratka
modernosti unutar zdravog humanizma. Danas je pak, nažalost,
probleme ad intram. To ne utječe na Dawsonovu nadu, ali
pokazuje da nam je uzalud naslađivati se propašću liberalnog
humanizma.