.
***
Da se vratimo na spomenuto predavanje;
Roger Scruton, Candace Vogler(?) i John Haldane održali su kratka
izlaganja o seksualnoj etici i Sveučilištima. Nakon toga usljedila
je diskusija koju je moderirao Robert P. George.
Predavanje možete pogledati na
sljedećoj poveznici;
[yt; 02:01:12, en.]
Kratki sažetak;
00:10 RPG uvodna riječ. Predstavljanje
predavača.
I
06:00 Haldaneovo predavanje, bavi se
samom ulogom sveučilišta.
08:30 O Tominom pogledu na učenje i
obrazovanje.
12:00 O povijesti i moralnoj ulozi
višeg obrazovanja.
16:00 O Newmanovoj viziji sveučilišta.
19:00 Shvaćanje spolnosti.
(Podrazumijevalo se da je odnos povezan s prokreacijom, brakom.)
20:45 Spominje
brzinu promjene tog shvaćanja, prepričava britansku situaciju oko
"istospolnog braka". Uključio se u javne rasprave i
ponudio svoj argumentum ad Consummationem. (Prenio sam , i već spomenuo, njegovu kolumnu
ovdje – Argumentum ad Consummationem u kojoj predstavlja taj argument. Upoznajte se s njime.)
25:30 Radi se o razdvajanju u moralnom
razmišljanju. U odgoju mladih bitno je ugraditi im vrline, navike i
dispozicije. Napušten je razum i prevladava volja. Razdvajanje
seksualne etike i razmišljanja o seksualnosti.
27:30 Završava da bi si studenti
trebali pomogati u moralnoj formaciji. Kultivacija čistoće srca.
II
29:10 Vogelino predavanje. Nije razlog
zašto gledam ovaj panel.
47:00 Spominje da
njezini kolege koji predaju književnost i poeziju moraju
objašnjavati studentima da kada netko govori o upuštanju u spolni
odnos onda govore o nečemu što rezultira djecom. Te stvari su u
njihovim umovima potpuno odvojene. Često čita eseje u kojima
studenti raspravljaju o tome da postoji neka čudna katolička ideja
da spolni odnos rezultira djecom. Studentima je to neshvatljivo. Od
kud katolicima to?
III
49:00
Scrutonovo predavanje. Prisjeća se svojih susreta s Anscombe;
pristala je susresti se s njima ukoliko će biti kutija cigara i boca
vina. Mogli se od nje čuti mudrost, ali i tišinu koja bi trajala i
po pola sata, tišina je bila toliko ispunjena da ste osjećali kako
učite od nje samim tim činom. (Ne mogu pismeno dočariti
Scrutonovo prepričavanje.)
51:00 Priča o svom
obrazovanju, o educiranju i spolnosti, o današnjem stanju na
sveučilištima.
56:00 Predstavlja rašireni i dominirajući
(moderni) stav o seksu kao nečemu što je stvar senzacije fizičkih
organa. Potpuno je odvojeno od sljedeće generacije. Spominje Kinseya
koji je to predstavio kao ispravan stav. Ali takvo razmišljanje bi
nas dovelo do toga da je silovanje ista stvar kao i kada na vas netko
pljune, dodirne na neželjeni način. No, to je očito pogrešno.
Tradicionalno je od silovanja gore samo ubojstvo. [Već sam spomenuo Scrutonov esej objavljen na blogu -
Scrutonov vodič kroz filozofiju: seks, sažeo jedno njegovo predavanje o pornografiji ovdje -
Pornografija - i otuđenje koje pornografija je. Stariji post o
Kinseyu - O Kinseyizmu i Kinseyu - američkom Lišenku]
01:01.00 Sve je to povezano s pitanjem
"pristanka". Ono danas zbunjuje ljude jer imaju pogrešno
viđenje toga što je seksualna želja.
01:04:00 O tradicionalnom shvaćanju
seksualne želje; bilo je prisutno shvaćanje sakramentalnosti čina.
---
01:06:00 RPG postavlja pitanja. Pita
Vogler o njenoj priči o studentima koji ne znaju da koitus proizvodi
djecu; što je pod time mislila, nije valjda doslovno da to ne znaju,
ne misle da je prema tome usmjereno ili što? Vogler odgovara da se
radi o potiskivanju, koristeći kontracepciju se ponašaju na način
koji pokazuje da znaju o čemu se radi; Ali oni ne mogu zamisliti da
je želja za seksom želja za činom koji proizvodi djecu.
01:09:00 Pita ju o želji feminista da
riješe problem maternice; o želji da žene više ne mogu ostati
trudne. Što to znači za shvaćanje osobe? Vogler daje odgovor,
Scruton se uključuje. Kasnije i Haldane; rasprava o tome što je
osoba – i još mnogo toga.
01:30:30 Haldane o zrelosti. Uspoređuje
situaciju s razlikom između hranjenja i objedovanja. Primjerice ako
imate životinje, dajete im hranu, ali to nije isti proces kao kada
svojoj djeci dajte hranu. Iako kažemo da životinje i ljudi jedu,
zapravo to kažemo u analognom smislu. Postoji socijalni kontekst.
01:34:30 RPG se nadovezuje da
vjerojatno nećemo pronaći objedovanje u kulturi koja ne promovira
objedovanje, ljudi će se jednostavno šopati i biti šopani. Slično
i sa spolnim odnosima, ako kultura ne njeguje više vrijednosti, one
neće biti prisutne – u najboljem slučaju će biti prisutne u
nekim skupinama unutar šire kulture. Haldane napominje
kontrakulturalne trendove. (Spominje pokret spore hrane, nešto
slično sam objavio u
O hrani - Brza prehrana je protestantska?)
01:40:00 RPG pita Vogler o promoviranju
ideologije seksualne revolucije od strane sveučilišta. Slaže se da
su sveučilišta uključena u moralnu formaciju studenata, svakako
nisu neutralna, vrijednosti koje se promovira su suprotne onima za
koje se zalažu Anscombe društva.
01:45:00 Scruton se uključuje, slaže
se s nekim od zabrinutostima koje ističe Vogler, ali problem je što
sveučilišni programi ne ostavljaju mjesta za ljude poput njega,
bave se isključivanjem neprijatelja, a neprijatelje je osoba koja
vjeruje u one stare prohibicije, koja smatra da postoji više od toga
da činite što god želite.
01:49:00 pitanja iz publike