petak, 14. lipnja 2024.

O introvertima i druženju

Filozof Vallicella u postu After Socializing daje nekoliko (autobiografskih) opaski;

Često se nakon druženja iznerviram samim sobom. Zašto? Jer sam si dopustio da upadnem u besmislene razgovore koji su parodija stvarnih razgovora. Novi Zavijet oštro piše o ispraznim rječima (Mt 12,36);

"A kažem vam: za svaku bezrazložnu riječ koju ljudi reknu dat će račun na Dan sudnji"

Snažna poruka; nešto mekši je Rogersov savjet;

"Nikada nemoj propustiti priliku da držiš jezik za zubima"

---

U postu Introverts and Inwardness pak zapisuje;

Dok se ekstrovert pronalazi u druženju, introvert se u njemu gubi; Doživljava gubitak svoje nutrine koja mu je toliko važna, dragocjeni biser, kojeg se ne predaje svojevoljno. Soren Kierkegaard u svome dnevniku jasno opisuje užasan osjećaj takvog gubitka

"Upravo sam se vratio sa zabave na kojoj sam bio u centru pozornosti; bacao sam duhovite fore, svi su se smijali i divili mi se – ali nakon tog iskustva otišao sam, zapravo žurno pobjegao (preko dužine zemljina polumjera --------------) i poželio se upucati. "


PS

Možda se, slično Kierkegaardu, osjećate ne kao da bi se upucali, nego kao da se jeste upucali, ali to bi jednostavno mogla biti posljedica sredstava pomoću kojih ste odlučili postati druželjubljiviji. (Ili ako ćemo medikalizirati stvar, nuspojeva lječenja društvene anksioznosti etanolom.) Opijenost bi mogla objasniti i uvjerenost da ste bili duša zabave.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularni postovi kroz zadnjih 7 dana