Kao zaključak komentara o promjenama
američkog društva prenosim komentar filozofa Vallicelle sa bloga
Maverick Philosopher; On citira Roberta Reicha koji se žali na, kako
ga on naziva, Novi Američki Građanski Rat;
"Poznajem obitelji u kojima bliski rođaci više ne pričaju. Agencija za izlaske izvještava kako demokrati ne žele niti razmisliti o tome da izađu sa republikancima, i obrnuto. Moj spremnik pošte i socijalne mreže sadrže poruke od stranaca koje ne bih podijelio sa svojom unukom.
Što se događa? Da, podijeljeni smo oko pitanja utjecaja vlade i treba li žena imati kontrolu nad svojim tijelom, ali to nisu zapravo novi problemi. [...] Imali smo i veća neslaganja u prošlosti – o Vijetnamskom ratu, građanskim pravima, komunističkom lovu na vještice – ali to nas nije toliko podijelilo. "
Vallicella na takvo razmišljanje
odgovara; Dio razloga zašto
dolazi do "građanskog rata" leži u ljudima poput Reicha i
njihovoj nesposobnosti da pošteno predstave pitanja koja nas dijele.
Spominje pitanje
pobačaja. Pitanje nije trebaju li žene imati kontrolu nad svojim
tijelima. Naravno da trebaju. Pitanje se bave je li fetus koji raste
u ženi dio njenog tijela u smislu "dijela" koji bi značio
da ga se žena može riješiti kao što bi se riješila neželjenog
sala putem liposukcije. Reich nije neinteligentan: sposoban je
shvatiti problem, ali on je intelektualno nepošten: ne predstavlja
problem objektivno i pošteno. Iskrivljuje ga poput tipičnog
ljevičarskog ideologa kakav i je.
Istu stvar čini i
sa svojom pričom o "komunističkim lovom na vještice". Ta
fraza podrazumijeva da nije bilo komunističke infiltracije u
američku vladu, ali upravo se time i bavi pitanje. [...]
Želim reći kako Reich nije
intelektualno pošten. On razumije probleme, ali odbija ih
predstaviti objektivno i pošteno. Nije ništa drugo nego ljevičarski
ideolog. Primijetite ton njegovog teksta, počinje sa bezrazložnim
klevetanjem Sarah Palin, a završava sa pozivanjem na rasizam. Tako
tipično.
I tako, dok se žali na "novi
Američki građanski rat", podgrijava ga svojim sramotnim
ponašanjem.
PS
Ovo razmišljanje me podsjetilo na
Scrutona koji kaže;
"Ljevičarima je jako teško tolerirati desničare jer oni desničare smatraju zlima. Ja pak nemam nikakvog problema s toleriranjem ljevičara jer naprosto smatram da su oni u krivu."
Opisati nekoga kao konzervativca
zatvorena uma čini se u popularnoj kulturi kao redundancija - za
liberale sama riječ konzervativac upravo to i znači, ali
sveučilišni profesor Jonathan Haidt u svojoj knjizi The Righteous
Mind ne tvrdi samo kako to nije istina, nego dokazuje kako je upravo
suprotno istina. Konzervativci bolje razumiju svoje ideološke
suparnike nego što to čine liberali. (Ukratko, odgovarajući na
upitnike o ideološkoj poziciji svojih neistomišljenika,
konzervativci su postizali bolje rezultate. )
Kao što Biggs ističe (Liberals or Conservatives: Who’s Really Close-Minded?); Većinu vremena, liberali se bave konzervativnim stajalištima i
vrijednosti kroz obične karikature bez sličnosti sa onime što
konzervativci stvarno misle, i još važnije, zašto to misle.
Prativši komentare nekih američkih
liberala u kojima se dotiču izbora, primijetio sam fenomen kojeg
komentira Vallicella. Uz već opisano predstavljanje problema
pobačaja, česta je i optužba protiv konzervativaca koji zbog
neshvatljive homofobije brinu oko spola supružnika umjesto da puste
da svi rade što žele. Ali zahtijevanje promjene definicije braka
(i sve promjene zakona i posljedice po društvo) nemaju veze sa
time da se konzervativci "petljaju" u privatni život, nego
upravo suprotno. Oni koji zahtijevaju takvu promjenu definicije braka
pozivaju društvo da se petlja u njihov suživot i da se postojeće
norme prošire i na dvoje ljudi koji su odlučili živjeti u takvoj
zajednici. (Ne možete reći da ono što "odrasli ljudi sa
pristankom" rade u privatnosti nije ničija stvar i onda reći
kako svi ostali moraju dati svoj pečat odobrenja na to.)
Kao što Vallicella komentira; veliku
ulogu u svemu tome ima i lingvistički vandalizam Ljevice. Fobija je
strah, ali nije svaki strah fobija. Fobija je iracionalni strah.
Netko tko predstavlja argumente protiv homoseksualnih praksi, ili
daje razloga protiv "gay brakova" radi upravo to – daje
argumente, ne iskazuje nikakvu fobiju. Argumenti možda jesu, a možda
nisu uvjerljivi; ali njihova namjera je pozivanje na razumsku
raspravu sa sugovornikom. Odbaciti ih jer predstavljaju fobiju znači
nedostatak poštovanja prema razumu i osobi koja zastupa taj
argument.
Ljudi koji koriste takve izraze
pokušavaju ugušiti raspravu, pokopati legitimno pitanje ispod hrpe
politički korektnog žargona.