Često možete čuti argument;
Zato što su vrijednosti relativne, pogrešno je nametati svoje vrijednosti drugima.
Ali ako su vrijednosti relativne, a
među mojim vrijednostima je i vrijednost podučavanja drugih o
ispravnom načinu življenja, onda i nametanje mojih vrijednosti
drugima mora biti opravdano. Koje bolje opravdanje bih mogao imati?
Da bi nametanje mojih vrijednosti bilo pogrešno,
nametanje-vrijednosti bi trebala biti nerelativna nevrijednost. Ali ako postoji barem jedna
vrijednost ili nevrijednost koja nije relativna, onda je kulturni
relativizam pogrešan.
Iz toga je vidljivo kako je relativistu
teško biti dosljedan. Dosljedni relativist ne može reći da je
nametanje nečijih vrijednosti drugima pogrešno; on može samo reći
kako je unutar njegove strukture vrijednosti pogrešno nametanje
nečijih vrijednosti drugima. Ali mora dopustiti mogućnost da
postoje drugi za koje je nametanje vrijednosti ispravna stvar.
***
***
Autor koji tvrdi kako ne postoje istine, ili da su sve istine 'tek relativne' izaziva Vas da mu ne vjerujte. Ni nemojte.
Roger Scruton