Nisam planirao pisati o Kinseyu, ali sam ovih dana slučajno primijetio da se spominje istoimeni igrani film koji navodno prikazuje pravu (liberalnu) sliku o Kinseyu. Taj film spominju ljudi koji dobro znaju da takva slika ne odgovara stvarnosti. Kinseyev je bio šarlatan i pseudoznanstvenik, ali je unatoč tome imao veliki utjecaj na društvo jer je jedan od pokretača seksualne revolucije. Njegova slika seksa je ona koju danas nazivamo "znanstvenom", a neki od podataka do kojih je došao, iako pogrešni, se i danas svakodnevno citiraju. U nastavku jedna recenzija filma Kinsey pod nazivom Alfred Kinsey: The American Lysenko;
Alfred Kinsey je opet u modi. Jedan od
otaca seksualne revolucije se činio dugo vremena izgubljen na
marginama javne memorije, zasjenjen zanimljivijim avangardistima
tjelesnoga koji su ga naslijedili - primjerice Hefnerom, ili Larryem
Flyntom. Ipak, i oni sa ciljem uništavanja tabua su, na svoj način,
sposobni poštivati svoju povijest, baš kao i konzervativci.
Kinseyeva duhovna djeca odlučila su mu dati najveću počast koju
liberali mogu dati svojim junacima: snimili su Hollywoodski film.
Kinseyevi obožavatelji redovito ga uspoređuju sa Darwinom i
Einsteinom, a s obzirom da je Liam Neeson u glavnoj ulozi, uskoro
ćemo slušati i o tome kako je Kinsey također bio i seksualni Oskar
Schindler, nesebično je riskirao život i reputaciju kako bi nas
spasio od zlih viktorijanskih sila.
Također se pojavio i novi dokumentarac
PBS-a o Kinseyu. I dokumentarac i film nam predstavljaju standarnu
liberalnu priču, ili bolje reći bajku o "objektivnom
čovjeku znanosti protiv sila predrasuda". Istina, dopuštaju
pomisao kako je Kinsey imao svojih mana, ali ideja "manjkavog
diva" je postala uobičajena metoda kontrole štete među
liberalnim povjesničarima i filmašima, očajnima da povrate sjaj
svojim potamnjelim idolima. Svakome tko objektivno istraži Kinseyev
život i rad očito je kako je Kinsey bio prevarant čiji rad nije
pružao ništa istinski znanstveno ili racionalno u opravdanju
revolucije morala (koju je unatoč tome potpomogao).
Bezvrijednost Kinseyevih metoda
"znanstvenog istraživanja" morala je biti očita od samog
početka: Sastojale su se od skupljanja velikog broja"seksualnih
povijesti", detaljnih opisa seksualnih života različitih
pojedinaca, ispričanih Kinseyu i njegovim suradnicima u dugačkim
intervjuima. Kinsey bi tada organizirao podatke prikupljene
intervjuima u tablice sa ciljem pokazivanja učestalosti različitih
seksualnih praksi unutar cjelokupne američke populacije. Podaci su
javno objavljeni u poznata dva Kinseyeva sveska, o muškoj i ženskoj
seksualnosti. U njima se tvrdi kako su određena ponašanja, koja su
se smatrala nemoralnim ili devijantnim – preljub, blud,
homoseksualne prakse različitih vrsta, pederastija, i tako dalje,
bila puno češća nego što je prosječan čovjek mislio (ili je
želio misliti.)
Ne treba niti spominjati kako je cijeli
pristup statistički pogrešan. (Neki od Kinseyevih financijera su se
požalili, ali Kinseya to nije zanimalo.) Ljudi koji su spremni
opisivati intimne detalje svog seksualnog života potpunim strancima
su skloniji i upuštanju u druge riskantne aktivnosti. Svaka procjena
seksualnog ponašanja opće populacije na temelju naštimanog uzorka
će neizbježno precijeniti frekvenciju devijantnog ponašanja. Ali
to je daleko od kraja priče, odnosno problema sa Kinseyevom metodom.
Poznato je kako je prikupljao "seksualne povijesti" većinom
od ljudi sa margina društva – zatvorenika i posjetitelja gay
barova, potonji su u tadašnje vrijeme bili punu udaljeniji od
prosječnog američkog načina života nego što je to danas slučaj.
Postoji i Kinseyeva čudna fascinacija
sa pedofilima, zastrašujućim podacima o učestalosti orgazma u
dojenčadi i djece koje je prikupio razgovarajući sa zlostavljačima
djece što je zabilježeno u njegovim svescima, uz ostale običnije
perverzije. Jedan posebno monstruozan pedofil, koji je imao seksualne
odnose sa različitim obiteljskim članovima i koji je zlostavljao
stotine djece, bio je u redovnom kontaktu sa Kinseyem i njegovim
studentima. Oni su ga uvjerili kako ga neće predati vlastima, unatoč
tome što je nastavljao zlostavljati djecu za vrijeme njihove
suradnje. Kinsey je opravdavao takvo potpomaganje u zločinu, u ime
znanosti naravno. Nije bitno što su njegove tehnike bile posve
strane statističkoj znanosti, Kinsey nije mogao izabrati manje
reprezentativan udio američkog društva niti da je to namjerno
planirao.
Sve to bi bilo dovoljno pogrešno da je
Kinsey imao za cilj samo objaviti neke neobične činjenice i
brojeve. Kinsey je smatrao, kao i njegovi današnji obožavatelji,
kako njegov rad ima puno veći značaj. Prema njima, istraživanja
predstavljaju opovrgavanje tradicionalnog seksualnog morala. Kisney
je pokazao – ili je barem tako tvrdio – da su preljubnici,
homoseksualci, pederasti česti kao i gljive poslije kiše. Kako bi
netko onda mogao smatrati da je takvo ponašanje abnormalno?
Takvu vrstu non sequitura mogli bi
možda oprostiti kada bi došla od Kinseyevih naivnih studenata, ali
je neoprostiva kada dolazi od samog profesora, ili od njegovih
akademski usmjerenijih sljedbenika. Sigurno je da bi veliki
seksualni moralisti Zapadne tradicije smatrali kako je Kinseyev
argument jedinstveno neimpresivan. Toma Akvinski bi pažljivo
objasnio dr. Kinseyu i njegovim sljedbenicima da "normalno"
kao pojam kojeg koriste tradicionalni moralisti nema nikakve veze sa
učestalošću, nego je povezan sa prirodnom funkcijom tjelesnih
organa i psihološkim sklonostima. Augustin bi objasnio da ukoliko je
korištenje ovih organa i sklonosti na način protivan njihovim
prirodnim funkcijama stvarno često, kao što je Kinsey tvrdio, to bi
samo potvrdilo njegovu tezu kako izvorni grijeh izvrće ljudsku
prirodu, obuzimajući je požudom. Kant bi se sigurno počešao po
glavi od čuda kako pozivanje na raširene sklonosti može opravdati
ponašanja koja su zapravo samo korištenje drugog ljudskog bića kao
sredstva za vlastite senzualne ciljeve. I Kinseyeva vlastita majka
mogla mu je reći kako "pa svi to rade" ne dokazuje baš
ništa kada raspravljamo o moralu.
Ali ozbiljno odgovoriti na protivnike
seksualne revolucije na prikladnoj moralnoj i filozofskoj razini
značilo bi otkriti koliko su otvoreni za raspravu intelektualni
temelji revolucije. Puno je bolje onda za revolucionare da zadrže
priprostu fikciju kako je revolucija samo još jedan neizbježan
korak u razvoju znanosti. Neesonov film je, na svoj način, remake
filma Inherit the Wind.
Mit "objektivnog čovjeka
razuma" mogao bi objasniti nevoljkost liberala da obrate
pozornost na to koliko je "oslobođen" bio Kinsey u
vlastitom životu. Čak i PBS-ov dokumentarac priznaje kako su
Kinseye metode bile kontroverzne, ali samo neodređeno aludira na
jezivije detalje doktorovih seksualnih navika. Neki tvrde kako je
Kinsey i sam bio pedofil, ali takve optužbe su kontroverzne. Sigurno
je da je bio promiskuitetan biseksualac. Privolio je svoje muško
osoblje i njihove žene da redovito spavaju s njime, kao i međusobno,
sve kao dio eksperimenta u homoseksualnosti i zamjeni žena. Snimao
ih je, baš kao i sve volontore koje je mogao pronaći, stvarajući
veliku kolekciju pornografije kako bi mu pomogla u "istraživanju".
Njegov mazohizam nije imao granicu.
Imao je naviku guranja četkice za zube u svoju uretru, četkastim
krajem prvo. Obrezao se sa nožićem u svojoj kadi. Volio je visjeti
o konopcu vezanom za svoje testise, aktivnost zbog koje je jednom
završio u bolnici. Probušio je svoje genitalije na toliko mjesta da
su se izobličile do kraja njegova života. Razumljivo je zašto je
Neeson odlučio da neće prikazati sve takve trenutke u životu
"Drugog Darwina", ali takvi propusti znače da prikaz i
nije toliko realističan.
Činjenice da liberali odbacuju takve
uznemirujuće detalje kao nevažne za procjenu Kinseyeva rada samo
pokazuje njihovo licemjerje. Ako je neki konzervativan znanstvenik
religiozan, liberali će refleksivno zaključiti da je to dovoljan
razlog za sumnju u objektivnost njegova rada. Ako je bijelac i piše
o rasnim pitanjima, ili muškarac i piše o ženama, onda uzimaju
zdravo za gotovo kako ne može biti nepristran. Takav znanstvenik ima
"agendu", liberal će nas uvjeriti, i zbog toga sve što
objavi je sumnjivo. A ukoliko se ikad pokaže neka slabost u njegovoj
argumentaciji, onda je to nepogrešna demonstracija kako je njegov
pravi cilj uvijek i bila racionalizacija predrasude, a ne potraga za
istinom.
Unatoč svemu, mi bi trebali
povjerovati kako Kinsey nije nikada bio ništa drugo nego
znanstvenik. S obzirom da je osobno bio toliko van seksualnih normi
(koliko god da je to moguće za neku osobu), Kinsey je imao poticaja
da namjesti svoje rezultate tako da se čini kako opravdavaju dozvolu
za sve. Danas mnogi priznaju ozbiljne mane u njegovim metodama, a
njegovi rezultati su se našli u problemima. Ali ništa od toga nije
bitno. Bio je, kako stalno čujemo, u pravu što se tiče bitnih
stvari; On je pionir, osloboditelj, zbog njega smo zdraviji i
sretniji.
U stvari, Kinsey nije bio ništa drugo
nego američki Lišenko, njegov rad je ideološki potaknut i
znanstveno beznačajan kao i onaj neslavnog sovjetskog prevaranta,
koji je znanstveno "dokazao" kako se stečena obilježja
mogu nasljeđivati, a time i da komesari mogu stvoriti "Novog
Čovjeka". Jedini ljudi koji su imali "koristi" od
Kinseyeve revolucije su ljudi poput njega: muškarci opsjednuti
seksom, sada slobodni da koriste druga ljudska bića kao seksualne
igračke koje mogu odbacivati kada kreću u sljedeći pohod,
nesputani bilo kakvim pravnim, financijskim ili moralnim obavezama
prema objektu svoje požude. Svako nerođeno dijete postrugano iz
majčine utrobe, svaki AIDS pacijent, svjedoče o Kinseyevu stvarnom
naslijeđu. A među živima, upravo oni kojima liberali navodno
pomažu – siromašni, posebno afroamerički tinejdžeri bez
očeva; nevjenčane majke; usamljene žene koje su napustili muževi
jer su se odlučili za neku mlađu – su oni koji su pretrpjeli
najviše u Kinseyevoj promjeni vrijednosti.
***
Za razliku od liberalnog zapada, u
Hrvatskoj nas seksualna revolucija nije potpuno obuzela, odnosno
koliko god da imala utjecaja, nismo je postavili kao temelj svoga
života. (Doduše, sada smo je postavili kao temelj odgoja svakog
djeteta kroz obavezno školstvo). Također nismo usvojili Kinseyev
pogled na seks, da se radi samo o uzbuđivanju genitalija, gdje je
orgazam cilj, a partner je tek sredstvo kako doći do njega.
Nismo niti prihvatili neizbježni
zaključak Kinseyizma; primjerice da ne postoji u principu nikakva
razlika između heteroseksualnog i homoseksualnog spolnog odnosa, da
ne postoji razlika između čiste i perverzne želje, da je čednost
mogući izbor – ali nije vrlina, i da je jedino moralno pitanje
vezano uz spolni čin vezano uz pristanak i sigurnost. Naravno, jedan
dio stanovništva je prihvatio te vrijednosti i sada ih nameće djeci
onih koji se ne slažu sa time.
Kao što navodi Scruton,
prvi rezultat revolucije nije bila promjena ponašanje ljudi nego
njihove koncepcije seksa. "Oslobođeni" ljudi više ne vode
ljubav nego se seksaju. To ne uključuje nikakve emocionalne veze ili
dugotrajnu obavezu, uključuje samo ugodne senzacije. Kada
promatrate seks na taj način, mijenjate i moral. Čovjek koji
godišnje ima odnose sa 365 partnera koji su mu svi nepoznati, nije
ništa pokvareniji od čovjeka koji se posvećuje svojoj ženi, koju
voli. Za oslobođenog čovjeka, oni rade istu stvar.
Drugi rezultat je uklanjanje ženske
obrane. Ako je seks samo uzbuđivanje genitalija zašto ljudi dižu
toliku galamu? Zašto stid, čestitost i oklijevanje? To je bila
zlokobna poruka dr. Kinseya, muškarci su je odmah prihvatili, a
žene sa manje entuzijazma. Od žena se danas očekuje da se ponašaju
kao homoseksualci iz sauna. Unatoč tome, kada se žene prepuste
takvom ponašanju, probude se i shvate što su učinile, često
osjete neobično retrospektivno povlačenje pristanka što dovodi do
nove vrste ženskih optužbi. Takozvani "date rape"
je za feministice još jedan dokaz iskorištavajuće prirode
muškaraca, ali to je zapravo dokaz destruktivnosti seksualnog
oslobađanja koje je ugrozilo sve što ženi daje samopouzdanje u
seksualne osjećaje, ljubav, predanost, brak i obitelj. Treći
rezultat je nestajanje erotskog sentimenta. Fokus više nije na nekom
određenom nego na općenitom, sve se svodi na životinjsku funkciju.
Seksualni partner više nije objekt seksualnih osjećaja nego je
njegovo sredstvo. (Naravno, navedeno je rezultiralo sa nizom drugih
društvenih promjena.)
Liberali promatraju seks kao silu koja
mora biti "oslobođena", sila koja nam šteti ukoliko je
"potisnuta". Promatrajući seks na taj način, liberali
mijenjaju njegovu prirodu. U prirodnim ljudskim društvima, seks je
egzistencijalan izbor, izvor najdubljih želja i najdugotrajnijih
obaveza. Sile koje potiču naše seksualne avanture su potisnute zato
što je to potrebno za funkcionirajuće društvo.
O sličnim pojavama sam već pisao,
točnije objavio sam tekst psihijatra Dalrymplea koji je analizirao
neke posljedice seksualne revolucije. Osim toga, analizirao je i
seksualne revolucionare (Ellis, Comfort, Mead, Kinsey). Esej možete
pročitati ovdje prvi dio, odnosno ovdje drugi dio. U nastavku sam
izdvojio dio o Kinseyu;
***
Još jedna retorička tehnika koju koriste seksualni revolucionari(osim apeliranja na fantaziju neograničenog eroticizma) je pokušaj uklanjanja svih seksualnih granica. Propovijedali su da je svo seksualno ponašanje, po prirodi, kontinuirano. Mislili su, ako mogu pokazati da seks nema prirodnih granica, onda bi i sve zakonske zabrane ili društvena ograničenja postala proizvoljna i umjetna odnosno moralno neodrživa: jer jedino razlika u prirodi može dati legitimitet pravnim i društvenim tabuima.
Glavni zagovornik tog razmišljanja bio je Alfred Kinsey, autor slavnog izvješća, čovjek koji je prvu polovicu svog profesionalnog života proveo proučavajući ose, a drugu polovicu proučavajući i klasificirajući orgazme: iako se pokazalo da je taksionomija pčela bila puno složenija od orgazma, jer je došao do zaključka da su svi orgazmi stvoreni jednakim i stvoritelj im je dao određena neotuđiva prava i slično.
Glavni zagovornik tog razmišljanja bio je Alfred Kinsey, autor slavnog izvješća, čovjek koji je prvu polovicu svog profesionalnog života proveo proučavajući ose, a drugu polovicu proučavajući i klasificirajući orgazme: iako se pokazalo da je taksionomija pčela bila puno složenija od orgazma, jer je došao do zaključka da su svi orgazmi stvoreni jednakim i stvoritelj im je dao određena neotuđiva prava i slično.
Kinseyev program temeljio se na dva stupa, osmišljen kako bi oslobodio ljude seksualnih ograničenja koja je on smatrao uzrokom svih njihovih nesreća. Prvo je odlučio pokazati iscrpnim istraživanjem da je seksualno ponašanje amerikanaca drugačije od onoga koje pretpostavljamo na temelju tradicionalnog morala. Bez ikakve sumnje, iskrivio je istraživanje kako bi dobio željeni rezultat. Naravno vođen je osobnim ciljevima: sam je bio čovjek sa perverznim seksualnim apetitima, a kao i većina seksualnih revolucionara kasno se razvio. Probušio je svoj prepucij i stavio metalne žice u uretru, a njegovo snimanje preko 2000 muškaraca kako se samozadovoljavaju sigurno je jedan od većih podviga voajerizma u povijesti.
Nakon što je na svoje veliko zadovoljstvo utvrdio da je 37% američkih muškaraca imalo homoseksualno iskustvo koje je dovelo do orgazma, nakon što je posvetio tri puta više prostora homoseksualnom nego heteroseksualnom ponašanju i nakon što je zaključio da su sve seksualnosti tek dio spektra, a ne odvojene, diskretne aktivnosti, Kinsey je počeo graditi drugi stup svoje seksualne filozofije: ono što bi mogli opisati kao argument "40 Milijuna francuza ne mogu biti u krivu". Rekao je da naš seksualni moral ne smijemo temeljiti na težnji prema dobru, prema idealu, nego prema onome što se stvarno događa sada i ovdje. Sve drugo je tek prazno maštanje. Činjenica da takav moral nadilazi doseg onoga što se trenutno događa jer pruža opravdanje svima da rade što god žele kada to žele, izgleda da nikada nije pala Kinseyu na pamet; ali da i je, ne bi ga previše brinula.
Kada bi primjenili Kinseyev argument na financijsko poštenje odmah bi vidjeli da je besmislen. Slično istraživanje po pitanju financija bi pokazalo da jedva postoji osoba koja nikada nije bilo nepoštena - primjerice nikada nije uzela niti spajalicu ili pretjerala u troškovima prilikom povrata poreza. Niti jedna razumna osoba ne bi iz toga zaključila da je težiti prema poštenju sramotno, da nema smisla imati ikakve zakone vezane uz financijsko poslovanje, da je potpuno pravedno kada trgovci varaju kupce, ili da kupci potkradaju trgovce. Upravo su to, predvođeni Kinseyem, tvrdili seksualni revolucionari po pitanju spolnosti.
Nakon što je na svoje veliko zadovoljstvo utvrdio da je 37% američkih muškaraca imalo homoseksualno iskustvo koje je dovelo do orgazma, nakon što je posvetio tri puta više prostora homoseksualnom nego heteroseksualnom ponašanju i nakon što je zaključio da su sve seksualnosti tek dio spektra, a ne odvojene, diskretne aktivnosti, Kinsey je počeo graditi drugi stup svoje seksualne filozofije: ono što bi mogli opisati kao argument "40 Milijuna francuza ne mogu biti u krivu". Rekao je da naš seksualni moral ne smijemo temeljiti na težnji prema dobru, prema idealu, nego prema onome što se stvarno događa sada i ovdje. Sve drugo je tek prazno maštanje. Činjenica da takav moral nadilazi doseg onoga što se trenutno događa jer pruža opravdanje svima da rade što god žele kada to žele, izgleda da nikada nije pala Kinseyu na pamet; ali da i je, ne bi ga previše brinula.
Kada bi primjenili Kinseyev argument na financijsko poštenje odmah bi vidjeli da je besmislen. Slično istraživanje po pitanju financija bi pokazalo da jedva postoji osoba koja nikada nije bilo nepoštena - primjerice nikada nije uzela niti spajalicu ili pretjerala u troškovima prilikom povrata poreza. Niti jedna razumna osoba ne bi iz toga zaključila da je težiti prema poštenju sramotno, da nema smisla imati ikakve zakone vezane uz financijsko poslovanje, da je potpuno pravedno kada trgovci varaju kupce, ili da kupci potkradaju trgovce. Upravo su to, predvođeni Kinseyem, tvrdili seksualni revolucionari po pitanju spolnosti.
Stalno se nastavlja uništavanje granica, nikada nismo zadovoljni do koje je mjere došao taj proces – kao da bi prihvaćanje ograničenja ili tabua značilo priznati legitimitet svih granica. Nedavno sam pročitao u kriminološkom časopisu da je jedini uvjerljivi argument protiv sodomije sa pilićima bilo to što pilići nisu dali pristanak i tako se krše njihova(ljudska? ptičja?) prava.
...