Osebujni intezitet i delikatnost
moralnih sentimenata koji reguliraju odnose između spolova su
potpuno opravdani velikom važnošću, za društvo, cilja čije su
očito sredstvo – odnosno, održavanje trajnog sjedinjenja koje se
smatra nužnim za pravilno odgajanje i osposobljavanje djece. Stoga
je prvo i osnovno pravilo u tom području ono koje izravno osigurava
bračnu vjernosti: a utilitaristički temelji za zaštitu braka,
osuđujući svu vanbračnu aktivnost spolova, su očiti. Ukloniti
moralnu osudu koja se oslanja na takvom odnosu bi značilo ozbiljno
umanjiti motive za prihvaćanje ograničenja i opterećenja koje brak
podrazumijeva; Mladi oba spola bi formirali navike osjećanja i
ponašanja zbog kojih bi postali nepodobni za brak; a ukoliko bi
takvi odnosi bili plodni, uslijedila bi nepotpuna briga za slijedeću
generacija – čini se kako je cilj trajnog sjedinjenja sprečavanje
te pojave; a ukoliko bi takvi odnosi bili neplodni, budućnost
ljudske vrste bi i dalje, koliko to možemo predvidjeti, bila
temeljito ugrožena.
Henry Sidgwick (1838–1900), The
Methods of Ethics
PS
Iako utilitarizam ne smatram ispravnim
pristupom, ovo je nešto sa čime se slažem.