nedjelja, 13. prosinca 2015.

Treba li "Volim te" nešto i značiti?

Budziszewski objavljuje (You Mean It’s Supposed to Mean Something?) dva pisma koje je primio kada je pisao kolumu za studente. 
Pitanje prvo:
Ako kažete osobi suprotnog spola "Volim te", očekuje li se da ćete je uskoro zaprositi? Moja djevojka je povrijeđena jer sam joj prvi put to rekao prije sedam mjeseci, a još je nisam zaprosio. Vjeruje u ideju da muškarac ne bi trebao odugovlačiti sa prosidbom. 
Osim toga, kada kažete riječi "Volim te"; znači li to da bi trebali prihvatiti nedostatke osobe i sve, umjesto da sitničarite i preispitujete njeno ponašanje?

Odgovor prvi.

Koristiti riječ "ljubav" za običan osjećaj – kao što se čini da ste vi učinili – je neoprezno i okrutno. Autentična ljubav nije osjećaj, nego trajno opredjeljenje volje za istinsko dobro druge osobe. Prema tome, u romantičnom kontekstu, riječi "Volim te" znače "Odlučio sam, ako me želiš, dati ostatak svog život samo tebi". Ispravno ih je koristiti samo kao preambulu prosidbe, gdje bi brak uskoro uslijedio, a koristiti ih bez da je takva namjera formirana znači koristiti ženino srce kao igračku. Prije stotinjak godina, kada su ljudi još uvijek znali kako se ponašati prema nitkovima, njezin otac bi vas izbičevao pred vratima omiljenog svratiša, a jedina nada da obnovite svoj ugled bi bilo krotko i javno podnošenje kazne. U naše vrijeme ta opcija više ne postoji, ali ako imate ikakve pristojnosti, priznat ćete joj da ste se samo poigravali.

Pretpostavljam, prema drugom pitanju, da je odgovorila, "I ja volim tebe" pa sada mislite da ne zaslužujete nikakvu kritiku. Kada muškarac voli ženu, svjesniji je svojih mana nego njenih, i žarko želi postati bolji zbog nje. Odgovor je da ona ne treba prihvatiti sve vaše mane; ne treba vas uopće prihvatiti. Pokušajte biti vrijedniji svoje sljedeće djevojke; jer ako ova prokuži stvari odbacit će vas k'o vrući krumpir.

Pitanje drugo:
Kritizirali ste momke koji kažu djevojkama "Volim te" bez da pritom išta misle. Pa... Ja sam mislio puno pod time – nadao sam se braku. Ona nije puno mislila tim riječima – ali sljedećih dvije godina, nastavila je to govori. Ovo želim znati; Jesam li ja bio "Nitkov", kao što ste rekli drugom momku, ili sam ja taj koji je izgiran? Ako odlučim da se želim povući, hoću li je osramotiti? (Ne mislim da sam u ovom trenutku vrijedan bičevanja.)

Odgovor drugi:

Kako bi bilo pogrešno povući se kada ne postoji ništa iz čega odlazite? Prema vlastitom opisu, vas dvoje niste zaručeni, ona nije uopće niti zainteresirana pričati o toj mogućnosti. Dakle ništa od bičevanja ovoga puta.

Što se tiče drugog pitanja; Poigravaju li se djevojke s momcima? Da. Jesu li vas zavlačili? Čini se da jesu. Radi li se o istoj stvari? Ne, postoji razlika. Momci koji kažu "Volim te" bez da pritom išta misle obično ciljaju na seks. Djevojke koje kažu "volim te" bez da pritom išta misle obično žele produljiti vezu. Jesu li oba motiva pogrešna? Da. Jesu li podjednako pogrešna? Obično ne, ali mogu biti.

PS

Istina, ovaj post se ne uklapa u blog, ali tko zna koliko sam nesretnica – i nesretnika – spasio ovom objavom.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularni postovi kroz zadnjih 7 dana